Reading club

Idag har både var bra och mindre bra. Barnen på holiday club idag var inte så jätte snälla, en tjej bet en annan och de gick verkligen in i mitt huvud idag. De varken lyssnade eller var snälla. Vet inte om det var så för att det var måndag eller nått då de aldrig uppfört sig så förut. På eftermiddagen blev det bättre för min del iallafall. Jag jobbade på en reading club på en kristen skola för hemlösa osv. Barnen var i alla åldrar men jag fick gruppen med de minsta, cirka två till fyra år. Jag läste en berättelse om elefanter som ville banta och lärde dem ABC med hjälp av bilder på djur osv. Det är ganska svårt att bara sättas in i en grupp direkt då man inte riktigt vet vad de kan då kunskaps nivåerna är extremt olika. En av barnen som jag hade sade tydligen till rektorn att hon tyckte jag var en god lärare vilket var mycket känslosamt att höra. Alltid kul att höra vad andra tycker och känner. Rektorn som driver skolan är en riktig eldsjäl, han är den ända läraren och han tog pengar från sin egen ficka för att bygga det lilla skjulet till skola. Skolan är alltså helt non-profit och drivs på bara viljan och kärleken att hjälpa. Barnen på den kristna skolan var så fina allihopa, de gav applåder till allt och satt duktigt ner och lyssnade. Mycket bra uppfostrade osv. Imorgon ska jag först göra medicin projektet, det menas i princip med att gå runt i byar från hus till hus och hjälpa sjuka eller skadade människor. Jag ser verkligen fram emot detta, att se något helt annat. Sen på eftermiddagen så ska jag driva en matematik klubb vilket är mycket ironiskt då det verkligen inte är en stark sida av mig. Vi får bara vänta och se hur det går haha.. Herregud.

Yngsta hittills på holiday club, 10 månader.


Reading club.





Kommentera här: