Canggu

Efter några klagomål från mamma så kände jag att det nu är dags att uppdatera min position lite. Veckorna går i ett, vet inte ens vilken dag det är idag? Jag är fortfarande på Bali, närmare bestämt Canggu. Här kommer jag vara ett tag och faktiskt försöka skaffa en slags vardag. En konstig exotisk vardag. Jag behöver komma ner på jorden, festa mindre, packa upp väskan och bara vara. Jag blir nog här lite över två månader. Dock så börjar det kännas att man vart borta ett tag nu. Man träffar så många människor varje dag. Vissa pratar man med i 10 min över en kaffe, vissa träffar man en heldag och surfar och andra chillar man med i flera dagar. Man trivs i nuet men en sak som slagit mig är att dessa människor endast är "besökare" i ditt liv. De kommer och går. De flesta kommer man med störst sannolikhet aldrig träffa igen även fast man lovar att hålla kontakt. Man inser vilka ens bärande väggar är där hemma. Förutom familjen så är det några man insett att man saknar att ha i sin vardag. När jag kommer hem ska jag bli bättre på att visa min uppskattning till att ha dem i mitt liv. 





Bar vid namn Pretty Poison.

Så vad gör jag om dagarna? Inte lägger jag patinens och fräter på en solstol som jag antar många tror. I stor helhet så äter jag mat, tänker på mat och surfar däremellan. Det är konstigt hur lycklig man kan vara en hel dag av en bra våg? Sanslöst alltså. Har börjat trappa ner på brädstorleken också vilket känns spännande. Hade en 7'8 longboard förut men nu kör jag på en 6'4 shortboard/funboard. Ni som nu står och kliar er på pannan och inte förstår skillnaden så kolla bara på siffrorna, den är mindre. Över förväntan så tar jag många vågor med den mindre brädan, den känns rätt för mig. 


Jag med en longboard.

Vad händer mer då? Jo idag kommer Nicklas och hans kompis Rickard vilket ska bli hur underbart som helst. Längtar tills att se dem på vattnet haha. På fredag åker jag till Singapore över helgen för att förlänga mitt visum här på Bali samt träffa några vänner där och nästan vecka komma Hanna-Panna. Livet är som en pinne här - väldigt lätt. Ska bli konstigt att ställa in sig på att vara hemma i Sverige sen. I Sverige måste man t.ex. ha skor på sig, något som inte händer ofta för mig här. Jag börjar ifrågasätta evolutionen faktiskt. Skor är överskattat. 

1 Sarah:

skriven

Kul o få besök :)

Kommentera här: