Bangkok

Stockholms brudar som vi är så ville vi fira nyår i en storstad, Bangkok blev det. Det är ju en relativt STOR stad. Vi gick runt och shoppade två dagar i de massiva köpcentrumen. Ni anar inte hur trött man är på sina kläder vid detta lagret? Hälften av kläderna är missfärgade av svett och den andra hälften har smuts på sig som inte går bort när man tvättar. Ny kläder behövdes alltså. Tänk er mellandagsrea i Bangkok? Ohja det var fett. 




Nyår spenderades först på Khao san road (bargata) med en cocktail middag. Vi drog sedan vidare till två killar vi lärt känna på Koh Tao och mötte upp dem på deras mega tjusiga hotel med rooftop och skålade med champagne. De hade en lokal kompis som bodde i Bangkok som sedan tog oss vidare till en riktig thai klubb vid namn Ztudio. Där hyrde vi bord och räknade vi ner minuterna till 2016. Vilket liv det blev. Vi hade en helt fantastisk kväll. Första januari spenderades helt och hållet på hotellrummet med online pizza. Köp två, betala för en, deal. 


Khao San Road.




Den officiella pizzadagen, 1 januari.

Fanny fyllde 23 år den andra januari. Grattis igen kära du! Kan inte förstå att jag endast känt henne i några månader? Detta är en fantastisk historia om hur två personer träffas och nästan blir ett. Så glad att hon kommit in i mitt liv. Nu har vi gått skiljda vägar på denna resa. Hon har åkt tillbaka till Koh Tao i Thailand och jag har dragit till Siem Reap i Kambodja. Jag reser nu alltså själv men det är helt lugnt, jag är trygg i det. Man växer mycket som person att resa själv. Jag gillar det. Fanny och jag får träffas på hemmaplan sen igen. 


Tack för allt och för den du är.

Kommentera här: