Koh Lipe

Tänk er ett glas med vatten med lite mjöl längst ner på botten. Exakt så ser det ut här på Koh Lipe. Helt kritvita stränder och kristallklart vatten. Här och där ligger några kokosnötter uppforslade från vattnet. Sån kontrast från ställena vi vart på i Malaysia. Det är verkligen en "this is the land of the tropics" känsla. Koh Lipe är en liten ö med cirka 800 invånare, inga bilar och en gata. Perfekt par-ö. Skulle rekommendera Pattaya Beach. Fanny och jag har bara legat på stranden och varit. Jag har hittat en bok på norska som jag försöker plöja igenom. Jeanette, jag kommer vara PRO i norsk når jeg kommer hjem. Nu är vi lite rastlösa igen så vi har precis bokat båtbiljett till backpacker ön Koh Phi Phi tills imorgonbitti. Sju timmar tar. Woho. Vi har nu storhandlat på närmaste lilla matbutik och eftersom utbudet inte är som på Coop så fick det bli nötter och nudlar. Vi tänkte om vi lägger en flaska med vatten ute i solen så det blir äckligt varmt så kanske vi kan hälla det på nudlarna och vänta i kanske 30 min så det blir mjuka. Ja som ni hör så är det sjukt svårt att hitta take-away mat här som inte behöver kylskåp. Jag tror dock att med lite hopp så kan nog operation-nudlar gå i uppfyllelse. Uppdaterar er snarast. 






Thailändsk pannkaka, muumms.


1 Jeanette:

skriven

Fantastisk Sara !! Du er jo allerede pro på norsk :)! Håper boken er bra ...!!!
Nuss og klemmer fra meg 💏

Kommentera här: