Koh Samui

Som tidigare nämnt så befinner vi oss nu på östkusten i Thailand, närmare bestämt ön Koh Samui. Vi hade inga förväntningar på ön då vi inte hade gjort nån research utan vi gick bara på känsla. Ön överraskade oss och var mycket trevlig. Vi har vart på Chaweng Beach som var "the it place to go". Vi har tagit dagarna som de kommit och vaknat upp utan alarm vilket har vart skönt. 



The silver sand beach.



Chaweng Night Market. 


Jag och en britt vid namn Jonny. Ensamresande och mycket trevlig fyr.

Både jag och Fanny älskar vad det Thailändska köket har att erbjuda så vi bestämde oss för att ta en matlagningskurs en dag. Vi lagade masaman curry, fried rice och morning glory som mest bestog av nån skum grön grönsak stekt i olja och chili. Det var kul att lära sig grunderna att laga maten men kocken var väldigt speciell. För att sammanfatta historian; det går absolut INTE att ändra på recepten och göra sin egen version av rätterna. De har lagats i flera hundra år och detta är inte året som vi ska ändra på dem. Vad jag kommer ihåg så säger Gordan Ramsey motsatsen. Jag kom in i en liten dispyt med kocken över att jag ville ha en morot istället för kyckling i min curry men det fick jag ej. Lite konservativa kan man tycka? Anyway, det var kul att lära sig laga mat och var beredd på att bli serverad en och annan curry när vi kommer hem! 




Sen har vi vart ute en del och festat till det. Släkt, ni kan vara lugna. Om ni någon gång besöker koh samui och vill gå ut så ska ni besöka ARK bar som ligger på stranden och the green mango som ligger uppe på bargatan. De får fem av fem toasters. Kanon kul. 



The ARK bar. 

Måste bara berätta ett rekord jag både jag och Fanny satte igår. Vi båda har haft en craving för sushi sen vi åkte hemifrån. Här i Chaweng så hade de en fin sushi restaurang där man kunde betala en fast summa och så kunde man beställa in hur mycket sushi man ville direkt från köket. Klart vi nappade på det. Totalt proppade vi i oss 24st bitar var. Vi kunde knappt gå efter. Vi mådde illa och kände oss som två uppstoppade korvar i flera timmar efter. Men det var det värt. Älskar ju sushi. 

Imorgon är planen att vi drar upp till Koh Tao. Jag ska ta dykarcertifikat har jag bestämt och sen får vi se vad annat hyss vi gör. 

Glad Lucia på er alla. 

Kommentera här: