Koh Phangan

Denna ö går att beskriva med ett ord; intensiv. Detta är ön där alla de stora feta organiserade festerna håller hus. Halfmoon party, blackmoon party, waterfall party, jungle experience, fullmoon party m.m. Vi gick på två och sen var vi döda. Jungle experience var en stor techno fest mitt i djungeln, eller ja snarare ett träsk. Här var det säkert 2000 människor om inte fler. Regnet öste ner men ingen brydde sig, man dansade ändå. Detta är också en av anledningarna till varför jag ständigt har vart förkyld på denna resa. Jag bryr mig för lite rent av. Sen var vi på den klassiska fullmoon party på Haad Rin stranden. Detta är precis som det låter, en fest som utspelar sig när fullmånen står högt i himlen. Man smörjer in sin kropp i neon färger och dansar non-stop i månskenet på alla möjliga dansgolv som placeras på stranden. Det var över 30 000 människor på denna fest. Det var ett under att jag och Fanny inte tappa bort varandra. Tyvärr har jag inga bilder från nån av festerna då jag gjorde det kloka valet att lämna mobilen på rummet i risk av att tappa bort den. 

Vi checkade in på ett fint resort på denna ö då vi kände att vi var värda nått med en AC under julen. Vi fick en egen bungalow med veranda och varmvatten. Detta var lyx. Jag och Fanny bjöd in alla vi lärt känna under resan (som också var på koh phangan) på julmiddag på resorten.  Totalt vart vi cirka 15 pers. Vi satt på kuddar kring ett lågt bord och bara myste. Det bjöds på grill och snaps Thailand style. Det var länge sen jag haft så trevligt. En jul att komma ihåg rent av. Jag och Fanny är två riktiga eventfixare. 




En dag fick vi en super ideé om att hyra en scooter och åka runt lite på ön. Vi kom cirka en kilometer och sen vände vi. Jätte läskigt att köra moppe när man inte vet hur ska köra? Vi var tvungna att fråga vart gasen och bromsen satt när vi hyrde den. Vi kan ju säga såhär, han var väldigt skeptiskt att hyra den till oss. Goda minnen, goda minnen. 

Nu befinner vi oss i Bangkok och ska fira nyår och Fannys födelsedag här. Bruden blir stor nu, 23 jordvarv. Den 2a januari åker Fanny tillbaka till Koh Tao för att hänga med några vi lärt känna där. Jag åker och upptäcker Kambodja själv och sen i februari drar jag tillbaka till Bali och surfar ett tag. 

Gott nytt år på er allesammans! Hoppas 2016 blir kanon. Jag har känningar för att mitt år kommer bli det bästa på länge. 
1 Anna:

skriven

23 jordvarv? Då är hon alltså 23 DAGAR gammal.

Kommentera här: