Matkoma

Idag har min dag bestått av regn, ösregn och ännu mer regn. Var tvungen att gå till kliniken igen idag för att få min dagliga spruta för något som jag inte vet vad det är? Jag måste säga till er att det är hemskt att få en spruta här i Livingstone, de är så dåliga och sätter in sprutan på sidan av armen och träffar bara nerver. Hemskt. Senare på dagen så jag gick jag lite lätt runt på marknaderna. Jag mår bättre idag men hela min kropp säger nej och är helt öm. Jag kom precis tillbaka från en lokal resturang och jag är PROPPFULL. Jag beställde en gryta från Ghana med nshima och tallriken var massiv. Nshima är nästan som polenta och är ganska smaklöst, man äter det med händerna och det är extremt mättande. Jag och en engelsk tjej vid namn Becky ville smaka krokodil så vi beställde in krokodil revbensspjäll att dela på, det smakar nästan som kyckling men med en stark eftersmak. Ganska gott faktiskt. Just nu känns det dock som att jag bär runt på en bebis i min mage eftersom jag är så mätt. Är i 100 procent matkoma. Imorgon så måste jag återigen ta den hemska sprutan och sen kanske jag åker på safari i Botswana, det beror dock på hur jag mår. Isånafall så är safarin i nationalparken Chobe och de har den stora femman. Har missat så mycket pga jag vart sjuk men jag vill verkligen inte missa safarin..

Ghana grytan, nshima och krokodil revbensspjäll.


Regn floderna.

Kommentera här: