Chobe

Idag pallade jag iväg på safarin i Botswana efter den väldigt omtyckta sprutan på kliniken. Jag åkte på safarin själv och det är jag glad över, behövde lite tid att bara vara ensam och rensa tankarna. Safarin bestod av en båtkryssning och en Jeep tur. En väldigt komisk sak hände när vi skulle gå över gränsen mellan Zambia och Botswana, haha. De ville att vi skulle gå och trampa på en matta för att inte ta med några sjukdomar in i landet, say what?! Hur sjutton ska mattan hjälpa? De är allt roliga de ibland. Iallafall så såg jag alla möjliga djur som flodhäst, krokodiler, antiloper, buffalo, elefanter, zebror, lejon, geraffer, baboner, vildsvin och leoparder. Jag är verkligen så glad över att jag åkte iväg på safarin. Det var verkligen en sån mäktig upplevelse! Att se djuren på nära håll och inte på en tv skärm på animal planet. Nu måste jag packa min väska, vet inte riktigt hur det kommer gå.. Imorgon börjar jag dra mig hemåt mot Sverige igen. Hoppas det är snö hemma (håller tummarna). Jag åker först till Johannerburg och stannar natten där, sen drar jag vidare till Amsterdam och sist av allt Stockholm! 




För fett krokodil.

Detta skulle tydligen föreställa en hane och hans alla honor, kung.




Simba!


Kryp som rullar på en bajskorv.




1 Mor din:):

skriven

Sorry men det är regn och plus grader. Har varit så hela jul/nyår. Härligt att du orkade genomföra safarin ❤️

Kommentera här: