Sjuk

Julen har varit intressant här nere kan man säga. Inte riktigt som den brukar vara. På julafton runt lunch så började jag må dåligt, hade mag kramper och illamående. Detta pågick in på juldagen och dagen efter det så fick jag hög feber också. Vi åkte då in till en privat klinik som ligger här i närheten och som för övrigt är mycket bra så oroa er inte för det. Jag vart inlagd och spenderade natten med dropp och mediciner. Doktorn tror det är något bakteriellt men vi får bara vänta och se för resultaten från undersökningen kommer i eftermiddag. Det var lite speciellt att spendera natten på ett afrikanskt sjukhus men sjuksköterskorna var så trevliga och satt ner och pratade med mig så ofta de kunde så jag inte skulle känna mig ensam. Folk från African Impact kom också och hälsade på och gav mig mat då och då så det var snällt. Totalt var jag på kliniken 1.5 dag och det kan jag säga var mer än nog. Nu har jag fått massvis med tabletter och har äntligen fått komma tillbaka till stället där jag bor. Ska tillbaka till kliniken om fem dagar för att se om jag blivit bättre. Lite surt att själv bli sjuk och omhändertagen här i Afrika då själva meningen är att jag ska ta hand om andra.. Jag är inte 100 procent ännu men jag är glad att jag är tillbaka. Nu i helgen ska jag bara ta det lugnt och inte göra någonting för ansträngande.



PS: Detta är varför jag inte bloggat på ett tag, hoppas ni förstår!

KRAM
1 Elin :

skriven

Men åhhhh vad sugit!!!! Hoppas det blir bättre babe! ❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack så mycket gumman ❤️
Sara Renman

2 Susanne:

skriven

Men bästa Sara😪...tänker på dig och hoppas att du kryar på dig❤️! Många styrkekramar från oss down under

3 Cissi:

skriven

hej Sara!
Åh vad det är intressant att läsa din blogg och titta på de fina bilderna. Vilken resa! Trist att du blev sjuk, men det är nog rätt så vanligt overthere. När du kommer hem får du äta risgrynsgröt så det står härliga till. Krya på dig!
Kram Cissi

4 Mamma:

skriven

Väntar på uppdatering<3

Kommentera här: