Gott nytt år

Snart är det nyår, woho! Idag var jag iallafall på medicin projektet vilket innebar att man går runt från hus till hus i olika byar och ser till att de sjuka människorna får medicin och tips hur de ska göra osv. Som att en läkare från vårdcentralen hemma går runt och besöker människor hemma. Detta var en mycket stark upplevelse, många hus var gjorda i lera och en gång när jag gick in i en mans hus för att hjälpa honom med hans värk i knäna så var det 30 höns i rummet bredvid. Detta är Afrika, man blir ständigt förvånad över saker! Jag ger medicin projektet en stor tumme upp om någon har tänkt att åka och jobba som medicin volontär. På eftermiddag hade jag min älskade *host* matte klubb. Förvånad som jag blev så gick det ganska bra, sa bara fel svar en gång! Idag har det mestadels bara regnat och regnat. Det har öst ner floder och jag vet inte riktigt hur kvällen kommer bli. Nu börjar som tur solen spricka upp så våran plan är att åka till ett ställe vid Viktoria fallen och se på fyrverkerierna och ta några cocktails, kanske gå till fez bar efter vilket är en av de lokala klubbarna. Men som sagt TIA (this is africa), och man kan aldrig vara riktigt säker med någonting. Varken väder eller hur länge man väntar på maten. Allt går i afrikansk tid = långsamt. Men GOTT NYTT ÅR allihoppa! Hoppas ni alla skålar med en god champange och har era önskningar klara för nästa år. Min önskan är iallafall att komma tillbaka. Återigen gott nytt år alla mina läsare! Vi ses nästa år!



Idag på medicin rundan.

1 Mamma:

skriven

Gott nytt år älskade dotter! Saknar dig och är så stolt över dig😃❤️❤️

Kommentera här: