Ej publicerat inlägg

Just nu regnar det bokstavligen floder. Vattnet går nästan halvvägs upp till knäna på gatorna! Idag var vi iallafall lediga då det är lördag vilket var mycket skönt. Jag och några till drog till Viktoria fallen vilket var fantastiskt! Överallt fanns det babianer och vattnet bara forsa ner för klippsidorna. Solen sken när vi var där så vi hade väldigt tur. Man kan säga att man blir hög på livet när man ser något sådant. Efter det så drog vi till maramba market vilket är en handelsplats för de lokala människorna. Shit vad de tyckte det var roligt när vi var de ända mosungosarna (vita) och gick runt i regnet med ponchos. De fatta inte vad vi höll på med haha. Barnen här nere i Zambia skriker mosungo buses när de ser en bil med vita personer inuti , vilket är väldigt rasistiskt på något sett? De menar något positivt men ändå. Jag hitta iallafall ett jätte fint tyg som jag ska ge till en mans fru som jobbar här på backpackers, hon syr tydligen kläder till alla i "hemmet" och de så så fina. Vill ha ett par byxor så jag får bara hoppas att de blir bra. Hoppas alla har det bra hemma i Sverige och att ni har fått snö! Imorgon ska jag göra en lion, cheeta and elephant walk och efter det ska jag till julmarknaden vi anordnat för att samla in pengar för barnen. Jag ska baka en svensk kladdkaka, yummy!




Bilder från igår.




Tack mormor för ponchon, den kom verkligen till användo idag! 

Kommentera här: