Dan före doppare dan

Idag är det måndag vilket betyder tillbaka till projekten. Jag jobbar på Mwandi skolan som ligger ute på landsbygden. Idag kom "jultomten" dit och barnen vart överlyckliga, de fick alla  ta en bild var med jultomten som vi sen ska printa ut och ge till dem i julklapp imorgon! På eftermiddagen åkte vi till Marambas ålderdomshem och hade jul firande med dem, några barn från skolan sjöng och alla på ålderdomshemmet fick kakor och nya skor i julklapp av oss alla. De vart super glada! Läste en bok och fiskar för en gubbe, han sa bara yes till allt och förstod troligen ingenting. Imorgon är det julafton och det känns lite konstigt att fira den här.. Det är liksom fuktigt och varmt istället för kallt och torrt.. Så god jul till er alla! Jag vill verkligen se julkalendern, suck. Imorgon ska jag jobba och lära barnen klockan osv, det gör ingenting för mig att jobba på julafton, har juldagen ledig. Imorgon på julafton ska vi alla dra ut och festa istället, detta lär bli något annorlunda. Jag är ju van att mysa och vara med min familj på julafton? 

Barnen på Mwandi.

Mwandi skolan.

Klassrummet som vi jul pyntat.




Ålderdomshemmet.

Skorna.



1 Mamma :

skriven

Min underbara finaste dotter i hela världen. Vi saknar dig och julafton är inte sig lik. Lyckliga de som korsar din väg ❤️❤️

Kommentera här: