hjärnskakning

Var i romme igår, skit kul, allt var jätte bra och så. Men sen mot slutet kl.2 ungefär så vakna jag upp mitt i backen och har MEGA ont i huvudet, som ett bowlingsklot. Jag fattade inte vad som hade hänt, fattade även inte var jag var, och i nästa sekund så stod jag neranför backen med Oscar. Jag hade ingen aning om vad som hade hänt, eller varför jag var så yr eller hur jag kom ner?

Jag hade tydligen kraschat när jag skulle göra en höger sväng (ni som åker bräda vet att brädan kan studdsa tillbaka ibland) och flyigit 3 meter och landat på ryggen och huvudet. Det hade jag ingen aning om. Jonatan Siönäs och några till hade tydligen suttit i sittliftetn precis åvanför och sätt alltihoppa och åkt ner för backen snabbt som attans för att hjälpa mig.

Jag var tydligen helt borta enligt mina kompisar och vi åkte till sjukstugan, där jag fick ligga i 1,5 timme. Hemresan hem var hemsk eftersom jag inte fick sova utan bara blunda, men det ända jag velat göra sedan kl.2 var att sova. Så Mats skaka på mig var 10 minut. Tack, för om jag skulle somnat skulle jag ha lätt att hamna i koma eller nått sånt sa dom.



När jag kom hem så ville mamma åka in till St.Göran med mig så det gjorde vi. Det första dom gjorde när jag kom in var att sätta slangar i mig, och dom skrev in mig. Skulle gjort hjärnröntgen och troligtvis leggat inne på sjukhuset. Sedan kom någon kille in som forskar i hjärn saker och grubbla ett långt tag, och kom till slut på att jag inte måste göra någon röntgen. Så dom har stuckit mig med nålar som var lika stora som gafflar i onödan! Jag har fåbi för såntdär! Men nu ligger jag hemma och mår piss, hoppas jag mår bättre tills på söndag för då drar vi till Alperna!

Nu vet ni hela historian, fråga inget om hur jag ramla eller något sånt för jag vet ingenting? Men sånt här händer när man har tankarna någon annanstans än där man vill ha dom, när man tänker på något som gör en dålig..



Kommentera här: