gymnasiumval

Sista ansöknings dagen var igår, har haft jätte svårt att välja. Har inte varit så himla insatt med allt det här, har inte bryt mig så himla mycket. Har gått på två öppet hus, Södra Latin vilket såg ut som skolan på filmen "Onskan" och Östra Real vilket var enorrmt!

Har haft så himla svårt att välja vilken linje jag vill gå på? Först ville jag gå på sam teater, sen ville jag gå på sam media, sam idrott & ledarskap m.m. Var iallafall tvungen att välja något med samhällskunskaps bakrund på så jag kan få ett bra grundsteg till högskolan. Har haft det enormt stressigt! Har inte velat välja sam ekonomi eller något sånt eftersom jag orkar inte sitta ner och sten koncentrera mig i 3 år, jag måste få göra något roligt i mellen åt.

Har inte varit så insatt på vilket gymnasium jag ska gå på eftersom jag ska bara gå första året sen åker jag och pluggar utomlands, i USA, har sagt det i ett inlägg tidigare. Men jag måste ju ändå gå om dom åren sen när jag kommer tillbaka hem.

Mina val var iallafall;
• Atletica - Samhälls programet med inrikning äventyr
• Östra Real - Humanisktiska programet med inrikning teater
• John Bauer - Samhälls programet med inrikning idrott & ledarskap

Kommentera här: