Learning how to surf - check

Det var det surflägret de. Vad knäppt att nått man längtat efter så länge plöstligt är över på beloppet av vad som känns som en minut.. Denna vecka går bara att beskriva med ett ord. AWESOME. Man träffa så många människor och gjorde saker stup i kvarten. Om man inte var i vattnet och surfade så var man ute på en bar och drack öl eller spelade volleyboll m.m. Om jag skulle få chansen att göra om det så skulle jag absolut det. Själva surfingen har faktiskt gått jätte bra för min del. Jag kommer upp utan att ramla på två meters vågorna och kan svänga. Lite stolt över mig själv. 






Jonatan och Ruben har nu begett så ut på äventyr. De har hyrt motorcyklar och ska åka Bali runt. Jag och Fanny är nu i Padangbai som enbart är en liten fiskeby två timmar utanför Canggu. Imorgon ska vi ta båten över till Giliöarna och sen vidare till Lombok. Det ska tydligen vara underbar snorkling där. Vi möter upp Jonatan och Ruben där på onsdag. 

Idag har jag och Fanny bara legat på hostelrummet hela dagen här i Padangbai. Det blev en lång kväll igår på Deus som är en bar utanför Lapoint. Kanon ställe det med. Ibland måste man bara ha dagar att chilla och inte säga ett ord på. Varje dag och varje timme händer det något nytt och nya upplevelser att smälta in. Det låter härligt men det är faktiskt ganska tröttsamt ibland. Ibland behöver man en sovdag, som idag. Rummet vi hyrt ser dock mer ut som en bordell med kakelvägar, skeva lampor och en fläkt som går i 1km/h än ett hostelrum. Det kommer bli en....svettig natt ja. Woho.

Kommentera här: