Koh Phi Phi

Vill bara börja med att säga att mitt långkok på nudlar gick galant! Klart folk kollade och undra vad tusan jag höll på med men när de såg resultatet då tänkte folk "den där bruden är inte dum hon". Bara att hälla i vatten och ställa i solen i ca.30-40min. Woila! 


Nu har vi vart på Koh Phi Phi i några dagar och man kan säga att de vart ganska intensiva. Det började med att jag körde thaiboxning på ett ställe som heter Reggae Bar. Jag fick möta nån annan svensk tjej. När det kommer till sport så blir jag väldigt tävlingsinriktad, jag MÅSTE vinna. Precis det inställningen hade jag då vilket gjorde att jag vann #champion. Vinnarskallen tog över och jag kände inte ens hur ont jag hade. Vad fick jag ut av detta undrar ni då? Jo en gratis drink för min uppoffring och en rejäl stukad fot så jag har hoppat på kryckor. Lätt värt det. Den andra tjejens öga svullna upp. 






Vi har tagit en båttur runt små öarna runt om. Super fint. Vi paddlade kajak och snorklade runt. Fanny vågade för första gången snorkla då hon hade flytväst på sig. Känner mig som en stolt mamma. Man vill inte missa allt liv under ytan. Det kryllar och fina fiskar i alla färger. Här finns det inga bruna och slajmiga som hemma i Sve-riket. 





En sak som är kanon kul är att vi lyckas bli med bed bugs (sängloppor).. Vi bodde på ett jätte billigt och krassligt guesthouse och vaknade upp med utslag över hela kroppen. Vi tog vårt pick och pack fort som tusan och sprang där ifrån. Vi har nu behövt lämna in alla våra kläder på tvätt samt tvätta våra väskor m.m. då de kan bosätta sig i tyget. Detta blev ett heldags projekt. Fy sjutton. Nu ser vi ut som två prickiga salamisar. Nu överdriver jag inte. 

Sen har vi bara bar-hoppat, träffat intressanta människor m.m. Man kan säga att det är fullt ös här på Phi Phi varje dag, varje timme. Mycket strand fester med eldshowar, kiosker som säljer buckets (en drink i en hink), barer med beerpong osv. Vi har haft en jätte rolig helg kan man säga men nu är vi slitna. 



Imorgon bär det av mot Phuket. Nån som har några tips? 

Kommentera här: