Lapoint

Dagarna bara susar fram här på Lapoint surfcamp! Sorgligt att det redan är torsdag? Surfingen går tummen upp och man märker verkligen hur man utvecklas för varje dag. De som håller i själva surfandet är inte Lapoint utan Rip Curl som de har ett samarbete med. Jag blev positivt överraskad. Eftersom jag och Fanny går level 1 så måste vi ha hjälm under lektionerna. Jag känner dock att jag mer än gärna har den på mig, ni anar inte hur många många gånger man får brädan på huvudet under vattnet? Iallafall jag haha. Vi jobbar oss sakta men säkert ut på de större obrutna vågorna men just nu blir det mycket små brutna vågor för att lära sig tekniken. Jag är chockad över mig själv att jag faktiskt står kvar på brädan och inte ramlar? Det ligger nog mycket i att jag åker snowboard. Att surfa är verkligen så kul! Härlig känsla när man blir ett med vågen. Tror nästan jag hittat en ny hobby.


Hjälm + zink i hela ansiktet för att inte bli tomat = ser ut som en riktig mupp.

Själva Lapoint är kanon. Skulle lätt vilja stanna en vecka till om det inte skulle vara sa att vi flyger till Singapore den 9e november. De har allt här och personalen är super trevliga! Campet har badmintonbana, två pooler, yoga, planerade utgångar som står med i det obligatoriska schemat haha? Detta känns verkligen som ett "tredje" hem fast i asien.





Igår var vi på en bar som heter Old Man's. Vilket ställe? Hela campet åt gemensam middag där och sen var det beerpong turnering på agendan. Jag säger bara, om ni åker till Bali nån gång, åk till Old Man's. Du kommer älska det! Lökigt men värt det. 





Kommentera här: