Dan före dan

Tiden börjar sannerligen dra ihop sig! Idag var min sista dag i skolan och imorgon bär det av till Zambia! Det känns skönt att äntligen kunna andas efter den stora högen med läxor och prov jag var tvungen att göra innan jul. Har sprungit ärrenden på stan hela veckan, växlat pengar osv. Nu är det bara att packa väskan och äta julbord kvar på to-do-listan. Pappa ville att jag skulle fira lite jul innan jag åker så han har fixat julgran och massvis med mat, muuuums! En julvört med julskinka och senap är något jag kommer tråna efter resan känner jag. Suget börjar komma till min mage nu.. Jag tror själva flygresan kommer gå finnemang, har laddat ner två säsonger av pretty little liars så jag har nått och göra under flygresan. Det som flyger runt i mitt huvud är dock tanken om hur de andra volontärerna är. Är de snälla? Sköna? Vem vet de kanske är snus torra, hoppas inte det.. 
 
Har föresten fått donationer från Ekerös ungdomsmottagning (som förövrigt är min granne i Stenhamra) och från fotbolls tränarna i skolan. Detta är så guldvärt måste jag säga. De uppskattar nog presenter nere i Zambia mycket mer än vad vi gör här i Sverige. Här är folk mer kräsna och verkar aldrig bli nöjda.
 
Detta är iallafall de fantastiska donationerna, fotbollar, pump och massvis med pennor! Frågan är bara hur jag ska få ner allt i väskan..
 
Föresten är det något speciellt ni vill att jag ska ta reda på/blogga om när jag är där nere? 
 
 
 
 

Kommentera här: