Småfix

 
Mindre än två vecka kvar nu. Jag längtar. Jag får ständigt frågor om jag är nervös inför resan och svaret är nej. Om man känner mig så vet man att jag är en tjej som älskar att hitta på saker, jag hatar att sitta still och vill ständigt uppleva nya saker. Jag ser det här som en stark upplevelse som troligtvis kommer att ändra min syn på väldigt saker samt gynna mig i framtiden. Jag lär väl bli nervös när jag sitter på flyget påväg ner. Jag menar jag ska till ett land där jag aldrig satt min fot innan, uppleva ett samhälle jag aldrig kunnat föreställa mig.
 
Nu har jag iallafall vart iväg och storhandlat på apoteket. Många viktiga saker som måste med och jag kan säga er det var heller inte billigt.. Medicin mot min gräsallergi, malaritabletter, vätskeersättning och mjöksyretabletter. Det är regnsäsong/ värmesäsong just nu i Zambia, den tiden myggorna är som mest alltså. Malaria är en dödlig sjukdom som sprids via myggorna saliv, alltså måste jag vara extra försiktig så jag har både införskaffat mig myggspray och myggnät för att hänga över sängen. I don´t want to die.
 
 

Kommentera här: