20e december

Idag anordnade vi en fotbolls turnering för barnen, de ÄLSKADE det! Så fort man ger dem en boll så lyser deras ansikten upp av lycka! Så härligt att se det. Jag undervisade även matte för de äldre barnen, vilket var väldigt intressant då jag inte är det bästa i det ämnet. Vart faktiskt förvånad över att jag kunde lära dem något! Vi kollade även på lejonkungen från min laptop, alla var så tysta och de små dansade till musiken. Tror inte du kollat på film så ofta då de bor på landsbygden så de var väldigt fascinerade. Ikväll ska vi till en afrikansk bar, cant wait! Kommer komma hem och vara kung på dansgolvet när jag kommer hem! Imorgon ska jag och två amerikanare till Viktoria fallen och bara kolla runt och på söndag ska vi göra en leopard, lejon och elefant rundtur. På söndag ska vi även på en julmarknad som vi anordnat för att samla in pengar till marambas ålderdomshem.

Matte lektionen.





Lejon kungen.


1 Orolig mamma:

skriven

Afrikansk krog? Nu blir jag orolig..,

Kommentera här: